Stel je eens voor dat al jouw medewerkers zouden zeggen:

“Ik werk voor mijn passie in plaats van voor mijn hypotheek. Iedere dag heb ik te maken met nieuwe klanten en nieuwe wensen en voelt het heerlijk om de waardering van klanten en collega’s te krijgen. Ik kan werken vanuit mijn passie en talenten, dus ik ga met plezier naar mijn werk”.

Is bovenstaande uitspraak binnen jouw bedrijf de werkelijke situatie? Wat zie jij in jouw organisatie om jou heen, bij jezelf en wellicht bij collega’s?

Vorig jaar las ik een artikel in de Volkskrant waarin ik de volgende feiten las:

1. Het gros van de managers twijfelt aan het nut van beoordelingsgesprekken.
2. De gesprekken leiden niet tot prestatieverbetering en motiveren medewerkers niet. Ze frustreren medewerkers (en managers) vaak en verslechteren de relaties.
3. Medewerkers die de invulling van hun functie kunnen afstemmen op hun unieke kwaliteiten krijgen meer zelfvertrouwen, zijn bevlogener, presteren beter en verzuimen minder.

Ken jij deze feiten ook? En wat DOE je met deze feiten?

Deel dit bericht op